1. Czy nowe forum Ci się podoba?

    Chętnie wysłuchamy Twoich uwag na temat funkcjonowania nowej odsłony forum. Zapraszamy do tego tematu aby podzielić się z nami swoimi wrażeniami.
    Dismiss Notice

Prawo jazdy - jak zdać?

Dyskusja w dziale Nauka i Natura rozpoczęta przez jarex w dniu 11.09.2016

  1. jarex

    jarex Użytkownik

    Chodzi o kategorię B. Mam prawie trzydziestkę i chyba najwyższy czas na zrobienie prawka. Chodzi o uniezależnienie się od innych. Praktyki się nie boję, bo sporo jeździło się bez prawka, ale teorii już tak. Podobno jest dużo trudniej niż kiedyś i sporo osób oblewa... Prawda to?
     
  2. azavec

    azavec Forumowy guru

    Powiem szczerze, że wg mnie teoria to banał. Wystarczy mieć podstawową wiedzę i posiedzieć kilka dni przed testami z jakąś apką. No i uważnie czytać, bo już nie ma "pytanie o alkohol więc odpowiedź C". Jak dla mnie trzeba mieć doprawdy pecha żeby oblać nie przygotowując się do tego.

    No i teoria kosztuje 30 zł, można podchodzić do niej aż do skutku, więc da się przeżyć. Kiedyś jeszcze były durne pytania pokroju "wymiar tablicy rejestracyjnej", ale teraz już z tego co się orientuje wyleciały one z bazy.
     
  3. Bałtu

    Bałtu Zagubiony

    ja mam w srode praktyke jak zdam to powieem co i jak
     
  4. karson

    karson Kumaty

    Mój znajomy był jakieś 2 tyg temu na teorii i zdał. Uzyskał 72/74 pkt. Na 16 osób które weszło 3 nie zdały, więc nie jest tak, że każdy zdaje z urzędu. Szczególnie, że te nowe pytania w wielu przypadkach są nieintuicyjne, mylące itd.
    Ważne, aby mieć dostęp do aktualnych testów. Te znajdziesz na stronach ministerstwa transportu zajmującego się tą dziedziną. Ewentualnie z takich serwisów jak te tutaj: Testy na Prawo Jazdy 2016 - Oficjalne pytania egzaminacyjne
    Możesz też ściągnąć apkę na smartfona od letestów i rozwiązywać w wolnych chwilach.
     
  5. -RaStA-

    -RaStA- Rasta it's my life

    troche sie pouczysz i zdasz :) ja tez sie powoli zbieram :) co prawda napewno bedzie kilka chujowych pytań ale dasz rade ;d teoria zawsze jest przyjebana mi ziomek mowil ze nie jest trudno tyle ze pytania nie ktore sa zle sprecyzowane :) ale kazdy powie ci inaczej ogarniaj sobie na necie testy przyuczysz sie troche ;d ja za 3 na necie zdalem :) a ostatnio za 5 xD ale zawsze mozna sie sprobowac :) powodzonka ziomuś!
     
  6. P0RT0WIEC1948

    P0RT0WIEC1948 Stary wyjadacz

    ja gdy poszedłem na kurs kilka lat temu to odstawiłem jaranie na ten okres,teoria i jazda zdana za 1 razem wiec coś tam się umie ;] tez się latało bez prawka ;d Najważniejsze to iść na egzamin na pewniaka przecież to wszystko proste jest
     
  7. Możesz się szybko przekonać jak wyglada teoria rozwiązując próbny test na takiej stronce jak np ta https://www.prawo-jazdy-360.pl/. Według mnie pytani są łatwe, ale tak podchwytliwe, że sprawiają wiele problemów.
     
  8. OUTsider

    OUTsider Forumowy guru

    Praktyka jest dużo trudniejsza uwierz. Przypierdalaja się o Wszystko co się da. O ułożenie rąk na kierownicy na przykład. Teraz jest jeszcze coś takiego jak ecodriving czyli hamowanie silnikiem i nie przekraczanie ustalonej ilości obrotów. Mi oba za pierwszym się udało. Ale fuksem raczej
     
  9. Jan Baleron

    Jan Baleron Zagubiony

    Trudno nie jest tylko są podchwytliwe pytania
     
  10. Romualdo

    Romualdo Inspiracja

    Teoria wystarczy z 200 razy zrobić testy które dostajesz na płycie od instruktora z grubsza przeczytać książke (2h) i zaliczone.
    Z jazdą to zależy ;d. Ja jestem urodzonym drajverem, nawet instruktor się zdziwił jak ze mną jeździł mówiąc, że dawno takiego kursanta nie miał :P Zdałem za pierwszym bezbłędnie ;d: ale dla nowicjusza za kółkiem 40h czy tam 30 już nie pamietam to nie jest za dużo ;)...
     
  11. Fubar

    Fubar Wiedza nadprzyrodzona




    Np. to:

    [​IMG]

    Kto ma pierwszeństwo przejazdu ? ;d
     
  12. Romualdo

    Romualdo Inspiracja

    Nie widzę w tym nic trudnego, czerwony pojazd ;d
     
  13. TSW

    TSW Weteran

    w praktyce nigdy nie spotkasz takiego skrzyżowania, skąd gościu z czerwonego samochodu może wiedzieć, że autobus też ma zielone światło,
     
  14. Masz ty prawko ? ;d


    dokładnie, nie ma takich skrzyżowań, ale w teorii dyliżans ma pierwszeństwo oczywiście
     
  15. TSW

    TSW Weteran

    każdy normalny kierowca czerwonego furanera by przygazował i przepierdolił zanim autobus sie zbierze, taka powinna być odpowiedź
     
    2 people like this.
  16. Romualdo

    Romualdo Inspiracja

    TSW, bo zły post zaznaczyłem

    a więc jeżeli jest sygnalizator ogólny zawsze Ci z naprzeciwka również mają zielone do jazdy na wprost więcej wytłumacze w pkt 2

    co do reszty ;d:
    Po 1 jeżeli sygnalizacja działa znaki pionowe nie obowiązują.
    po 2 kierowca czerwonego jedzie prosto, kierowca autobusu skręca w lewo a, że sygnalizator jest ogólny pierwszeństwo ma ten co jedzie prosto a ten co skręca ustępuje jeżeli autobus by jechał prosto a czerwony w lewo to chyba logiczne, że czerwony ustępuje
    po 3 mam prawo jazdy ;d: a Ty?

    do pkt2
    Sygnalizatory ogólne nie posiadają żadnych symboli. Dotyczą wszystkich kierunków ruchu, które nie posiadają sygnalizacji kierunkowej. W Polsce zielone światło na sygnalizatorze ogólnym nie gwarantuje bezkolizyjności wykonywanego manewru skrętu: przy skręcie w prawo zazwyczaj występuje kolizja z pieszymi na poprzecznej drodze, a przy skręcie w lewo również z pojazdami jadącymi z przeciwka.

    a to do obrazka opis:
    Sygnalizacja świetlna odwołuje pierwszeństwo łamane . Na przedstawionym rysunku, pojazd skręcający w lewo ustępuje pierwszeństwa pojazdowi jadącemu na wprost, zgodnie z sygnalizacją świetlną, która wyświetla sygnał zielony dla tego kierunku. Niektórzy kierowcy błędnie interpretują taką sytuację, myśląc, że zielone światło upoważnia ich do jazdy zgodnie z tabliczką pokazującą pierwszeństwo przejazdu, czyli w kierunku łamanym (skręt w lewo). Tak jednak nie jest. Natomiast, gdyby na tym skrzyżowaniu sygnalizacja została wyłączona, lub gdyby było wyłącznie żółte, migające światło, to wówczas – zgodnie z hierarchią znaków i sygnałów, kierowanie ruchem przejmują znaki pionowe. Wtedy rzeczywiście pierwszeństwo miałby samochód skręcający w lewo.

    Pozdrawiam zajebisty kierowca ;d
     
  17. Ale zobacz że ty wyjeżdżasz z podporządkowanej typie co ty za wywody tu robisz wogle
     
  18. Romualdo

    Romualdo Inspiracja

    Takie wywody, że jeżeli sygnalizacja działa znaki pionowe nie obowiązują. Dodałem regułkę razem ze zdjęciem, przeczytaj obejrzyj jeszcze raz.
     
  19. Fubar

    Fubar Wiedza nadprzyrodzona

    ;d


    Ja się boje takich rond:

    [​IMG]


    I sytuacji gdy ja jestem czerwonym autkiem a wjeżdza na rondo po zewnętrznym pasie to niebieskie i myśli, że ma przede mną pierwszeństwo (ja jade jak pokazuje czerwona strzałka, on jak niebieska):


    [​IMG]

    I zawsze się boje, że ktoś mi przypierdoli w prawy bok jak będę zjeżdzał z ronda ;d


    Bo w takiej sytuacji oczywiście już ma pierwszeństwo ;d :

    [​IMG]
     
  20. Zielonylisc

    Zielonylisc Wiedza nadprzyrodzona

    Na drugim foto nie wjechał na rondo, musi czekac az miniejsz jego jego zjazd, na trzecim oczywista sytuacja zmieniasz pas musisz ustąpić
     

nasiona marihuany, nasiona konopi