1. Czy nowe forum Ci się podoba?

    Chętnie wysłuchamy Twoich uwag na temat funkcjonowania nowej odsłony forum. Zapraszamy do tego tematu aby podzielić się z nami swoimi wrażeniami.
    Dismiss Notice

Pomieszcznie 4.5m2 osprzęt

Dyskusja w dziale Warsztat - dział techniczny rozpoczęta przez Niktwazny11 w dniu 10.09.2018

  1. Witam a więc tak słowem wstępu w sumie jestem początkującym rolnikiem mam 2 male uprawy w mini boxach. Nie dawno ogarnąłem sobie na 1 pietrzę pomiesczenie gospodarcze 4.5m2.
    w jednym miejscu jest wysokość 2m a w drugim 3.5m tak by to wszystko fajnie zoobrazować to na 2 metrach kwadratowych jest 2 m w góre i nagle idzie przejście na drugich 2 metrach do góry 3.5m kwadratowe co mi bardzo to ulatwia poniewaz zamontowałem duży filtr węglowy.
    A więc tak zostały mi już tylko dni by wystartować z moim dużym projektem ;d
    Sprzęt mam profesjonalny 4 lampy HPS 400w (220k lumenów) filtr węglowy, 2 wentylatory wyciągający o mocy 1220m3 a wtłaczający powietrze do środka 600m3 jestem zaopatrzony również w nawilżacz powietrza 8l oraz 8 membran oraz wentylator mieszający. I mam kilka pytań co do mojej uprawy i prosilbym was starszych kolegów o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. A więc pomieszczenie nie jest w ógole ogrzewane a i tak mam problem gdy odpale wszystko (nie odpalałem jedynie nawlizacza powietrza bo przyszedl 3 dni temu chodź wiem że pomoże zbić ten z 1 stopień) to temperatura sięga 35 stopni... Nie mam pomysłu jak to zbić nie chciałbym bym kupować żadnych odbłyśników z szyba itp gdyż zakupiłem swoje porządne (The Orginal ADJUST-A-WINGS ENFORCER 86% MEDIUM 70x55cm)
    I chciałbym by one pozostały. Główkuje i nic nie moge wymyślić. Myslalem rowniez by do rury wciagajacej dolaczyc druga rure i dac ja jakos z okna no ale to raczej odpada gdyz jak przyjdzie zima to raczej wszystko zamarźnie podczas wylaczonych lamp. Ogolnie rura wlotowa znajduje sie w malym pomieszczeniu z oknem i tutaj moje pytanie gdy przyjdzie zima to jak to wyglada od tej strony gdy beda lampy wylaczone. Czy te pomieszcznie bede musial ogrzewac? Kombinuje caly czas i nie moge wymyslec jezeli ktos bardziej doswiadczony bylby chetny pomoc tutaj lub calkiem na pw to bylbym wdzieczny za pomoc mogę się odzięczyć poczęstunkiem plonu do jakiegos paczkomata ;d Jeżeli to zły dział to prosilbym bardzo o przeniesienie tego gdyz nie jestem az tak biegly na forach itp. Proszę też powstrzymać się od komentarzy że strata pieniedzy prąd itp. Mam wszystko pod tym względem ogarniete tylko prosze o ta techniczna pomysl czy moze ktos mial kiedys podobny problem chciałbym zbić do tej temperatury najbardziej odpowiedniej chociaż 28stopni. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
     
  2. Anonymus

    Anonymus Tuptuś

    Siemanko,
    Z Twojego posta wyczytałem że masz jakieś małe uprawy za sobą a teraz chcesz skoczyć na 4,5 m;d Sory ale mam wrażenie że rzucasz się z "motyką na słońce" ale to tylko moje spostrzeżenia. Zanim wykiełkujesz cokolwiek zastanów się 10 razy żebyś później nie obudził się z temp. 5 stopni w boxie przy takiej ilości plantów to tyle ode mnie. A teraz odpowiadając na Twoje pytanie jest kilka wyjść żeby OGRZAĆ boxa pierwsze wyjście to żeby wentylator wtłaczający zaciągał powietrze z ogrzewanego pomieszczenia ( o ile masz taką możliwość). Drugim pomysłem jest mata grzejna elektryczna która jest zakładana w mieszkaniach jako ogrzewanie podłogowe - wspominałeś że prąd nie stanowi problemu (?) poszukaj na alledrogo są różne moce tych mat i są bardzo wytrzymałe - do tego Termostat kosztuje chyba 100 zł z tej firmy o której mówię ... (jest również za 450 nawet z wifi;d). Kolejnym jest grzejnik olejowy ale moim zdaniem mata dogrzeje Ci dokładniej boxa z tym że musisz uważć żeby nie ugotować plantów. Co do chłodzenia boxa przy hps jest cięższy temat ale do ogarnięcia głównie musisz kombinować z wentylacją mogłeś pokombinować coś z ledami przy takiej inwestycji...
     
  3. Ogólnie temat jest ten że postanowiłem rzucić się na głęboką wode gdyż chce czegoś więcej ;d
    Jak napisałem rura wciągające powietrze jest w malym pomieszczeniu ktore nie bede miał problemu ogrzać tylko chciałbym wiedzieć jak to będzie wyglądać gdy światło zgaśnie to jeżeli tam będzie 15stopni to nie zrobi się za zimno? Może to troche głupie ale nie potrafie tego logicznie przemyśleć jak i znaleźc żadnych informacji. Z resztą sobie tak na prawde jakoś poradzę najbardziej ta temperatura.... Jeżeli ktoś by chciał pomóc to na prawdę mogę się jakoś odwdzięczyć :)
     
  4. Anonymus

    Anonymus Tuptuś

    Tu nie chodzi o to stary żebyś Ty grzał specjalnie pomieszczenie z którego rura zaciąga powietrze tylko przepuśćmy masz te pomieszczenia na strychu( gdzie jest zimno) to puszczasz rure do domu przez sufit i powitrze jest zaciągane z domu tak tylko napisałem o co mi chodziło... Odpowiadając Ci kolejny raz MUSISZ ogrzać boxa jak lampy zgasną obojętnie jak to zrobisz ale musisz. Ja nie wątpię w Twoje ambicje i że sobie nie poradzisz tylko próbuję uświadomić Cię że jak już wszytsko pójdzie to jest przy tym dużo pracy a nie żebyś się martwił że nie dasz rady czegoś ogrzać albo schłodzić ..
     
  5. Tym to juz sie nie martwie bo to juz przewidzialem ze bede musial zamantowac grzejnik do srodka. Chodzi mi tylko o to że jezeli lampy zgasna a bedzie wpadać powietrze tak na prawde o niskiej temperaturze (niska tzn tak ok. 15stopni) to czy nie zrobi się za chłodno. A ze zbiciem temperatury to jakies pomysly? ;d bo tym sie martwie najbardziej bo zwiekszyc to nie bedzie problem najgorzej jest zbic
     
  6. Niezly projekt! Pochwal sie jak to wszystko poskladasz i umeblujesz.
     
  7. Tsubasa

    Tsubasa Wiedza nadprzyrodzona

    Robisz roślinkom w nocy dzień i gwarantuje że temperatura nie powinna być za wysoka szczególnie że noce są już chłodne. A jak się zrobi dość zimno w dzień podłącz grzejnik olejowy pod programator i niech się włącza tylko gdy lampy będą gasnąc.
     
  8. Panowie jest sukces!!! Obniżyłem filtr węglowy i dzisiaj lampy chodzily 5h i temperatura nie przekroczyło 27stopni w dzien a dzisiaj bylo dosyc cieplo! Jeszcze zostało mi wyciszyć jakoś rury ale to sobie już poradzę jakośale jak macie jakiś pomysł to możecie dać znać! Na dniach wszystko uporządkuje już tam pod uprawe i wstawie. Zamierzam w przyszlosci fotorelacja prowadzić. Pozdrawiam i dzieki za mile slowo a jakby ktos mial jakis sprawdzony sposob na wyciszenie rur bo strasznie chucza by dzwiek wentylacji byl jak najmniejszy to bylbym wdzieczny bo wętylatora raczej nie da sie samego w sobie wyciszyc nie?
    Kurcze ale mam stresa. Zakupiłem 30 nasion auto oraz konkretna ziemie CANNA profesional i duzo nawozów i odżywek. Ktos ma moze jakies rady przy takim duzym projekcie? I co myslicie auto warto trenować czy nie? Bo zdania są podzielone lecz jestem bardziej do tego przychylony by jednak to zrobic
     
  9. Anonymus

    Anonymus Tuptuś

    To wszystko zmienia postać rzeczy jak masz auto ;d Odpowiadając na Twoje pytanie warto trenować automaty. Co do światła swieć im 20:4 albo 24:0 więc nocy bedą miała góra 4 h... a więc tylko przez 4 h bedziesz im grzał a resztę lampy ogarną
     
  10. 20/24? a nie lepiej 18/24?
    Ogólnie te 2 godziny mi nie robia zadnej roznicy bo to tylko pare zł na prądzie
    ale czytalem ze najlepiej jest 18/24 Wiec moze cos sie zmieni ;d JAk ty to widzisz? Bo podobno roslina max 18 godzin tylko tego swiatla lapie
     

nasiona marihuany, nasiona konopi