GB z dwiema Pannami, jedna wydaje się lekko smutna - pomożecie?

dondamajk 08.11.2019

Post się przydał? Oceń go proszę:
/5,
  1. Cześć,

Jestem bardzo początkującym ogrodnikiem, dlatego dmuchając na zimne wolę zapytać o zdanie bardziej doświadczonych. Mam nadzieję, że ktoś z Was będzie w stanie mi powiedzieć czy wszystko jest ok, czy trzeba coś skorygować.

Posiadam gotowy set up z boxem 0.36m2:
    1. Growbox Monster Garden GS White 60 o wymiarach - 60 x 60 x 150cm
    2. Balast magnetyczny GIB o mocy 150W
    3. Żarówka sodowa wysokoprężna HPS GIB Flower Spectrum Pro o mocy 150W
    4. Odbłyśnik aluminiowy Stucco - refleksyjność - 80%
    5. Wentylator kanałowy Dospel Euro 1 - wydajność: 100m3/h.
    6. Filtr węglowy CAN Lite o przepustowości 150-165m3/h
    7. Wentylator mieszający Advanced Star

Do tego dodałem jeszcze wentylator wtłaczający bo początkowo miałem problem z za wysoką temperaturą.

Z uwagi na mocną wentylację mam też trochę mało wilgotności - ok. 50% w trakcie naświetlania, ale zamówiłem już nawilżacz, który mam nadzieję rozwiąże problem.

View attachment 297505

Jeśli chodzi o same Panny, to są to automaty od Dinafema: Amnezja XXL i Sour Diesel... niestety nie wiem która jest która, bo jestem gamoniem i nie oznaczyłem sobie nasionek. Może z Waszą pomocą uda się je rozpoznać w dalszej fazie wzrostu.

Lampę trzymam ok 20-23cm od roślin i po teście na dłoni, uważam że raczej jest to dobra odległość.

Woda ma prawidłowe ph, zawsze w granicach 5.5-6.5.

Mieszanka ziemi też raczej ma wszystko co trzeba - Top Crop Heavy Mix - https://www.growbarato.net/sustratos/1377-heavy-mix-sustrato-de-top-crop-50l.html

Ale przechodząc do meritum, mam w sumie dwa pytania:

1. Jedna z Pań wydaje się dość smutna i ma lekko opadnięte największe liście. Wygląda na mało jędrną. W przeciwieństwie do drugiej, której liście wyglądają zdrowo i sztywno. Dzisiaj obie przesadziłem do airpotów, może to da tej smutniejszej więcej mocy.