Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. Post #1

    Wprowadzenie do uprawy indoor

    nasiona marihuany, nasiona konopi



    0:07 – 0:08
    BIG UP!
    0:09 – 0:12
    WPROWADZENIE DO UPRAWY INDOOR
    0:35 – 0:38
    Witamy w serii High Grow
    0:38 – 0:42
    Wprowadzenie do uprawy INDOOR zostało podzielone na trzy części
    0:42 – 0:46
    W części pierwszej dowiemy się jak rosną nasze rośliny,
    0:46 – 0:51
    w drugiej nauczymy się jak zaprojektować i zbudować growroom,
    0:51 – 0:57
    a w trzeciej omówimy kwestie,\No których hodowca nie powinien zapomnieć.
    1:02 – 1:07
    Ok, skręć tłustego gibona i rozsiądź się, bo zaczynamy!
    1:13 – 1:17
    ROZDZIAŁ 1: JAK ROSNĄ KRZAKI
    1:19 – 1:22
    PODSTAWY
    1:29 – 1:35
    Rośliny potrzebują odpowiednio przygotowanego medium zawierającego wodę oraz składniki odżywcze.
    1:35 – 1:40
    Korzenie utrzymujące roślinę w medium absorbują wodę oraz wspomniane składniki,
    1:41 – 1:47
    łodyga utrzymuje liście i kwiaty oraz umożliwia transport pożywki do różnych części rośliny,
    1:48 – 1:53
    liście działając jak ogniwa słoneczne absorbują światło, a poprzez fotosyntezę przetwarzają energię światła,
    1:55 – 2:02
    nasyconą pokarmem wodę oraz dwutlenek węgla w węglowodany i tlen.
    2:05 – 2:10
    W trakcie gdy roślina dojrzewa i kwitnie, staje się rośliną męską lub żeńską.
    2:10 – 2:19
    Dojrzałe męskie kwiaty zapylają kwiaty żeńskie, tworzą się nasiona, które z czasem spadają na ziemię, zaś krzak powoli obumiera.
    2:19 – 2:24
    Niektóre z tych nasion przetrwają i wykiełkują następnej wiosny,
    2:24 – 2:29
    oto cykl, w jakim marihuana rośnie w warunkach naturalnych.
    2:31 – 2:34
    Marihuana rośnie w wielu częściach świata,
    2:34 – 2:41
    Odmiany z ciepłych miejsc, jak Meksyk, Jamajka, Afryka czy Środkowy Wschód są zazwyczaj zwane SATIVA.
    2:41 – 2:46
    Sativa przystosowana jest do klimatu z długim i ciepłym latem,
    2:46 – 2:52
    charakteryzują ją długie i wąskie blaszki liści oraz duża wysokość.
    2:54 – 3:04
    Odmiany przystosowane do miejsc o chłodniejszym klimacie, takich jak USA, Kanada czy Europa zwane są INDICA.
    3:04 – 3:07
    Indica posiada szerokie liście i jest rośliną niższą.
    3:08 – 3:13
    Hodowcy INDOOR często wybierają gatunki INDICA ze względu na szybsze kwitnienie,
    3:13 – 3:23
    umożliwia to częstsze zbiory oraz zmiejsza prawdopodobieństwo chorób.
    3:28 – 3:33
    Nasiona można kupić za pośrednictwem sklepów wysyłkowych (Kanada, Europa),
    3:33 – 3:42
    które oferują szeroki asortyment bardziej lub mniej znanych odmian w szerokim przedziale cenowym.
    3:44 – 3:54
    Dzięki nim możemy rozpocząć przygodę INDOOR z wysokiej jakości nasionami, wśród których niektóre mają bardzo dobrą reputację.
    3:54 – 3:59
    Dla własnego bezpieczeństwa rób zakupy w sklepach działających jakiś czas i cieszących sie uznaniem.
    3:59 – 4:07
    Nasiona znalezione mogą dać Ci piękne topy, ale nie jest to regułą,
    4:07 – 4:13
    niektóre ze znalezionych nasion mogły powstać z roślin obojnaczych (HERMA!),
    4:13 – 4:18
    więc rozwijający się krzak również może mieć tendencję do "hermienia".
    4:18 – 4:24
    Jeśli to możliwe, unikaj nasion niewiadomego pochodzenia, tylko kup je w sklepie.
    4:25 – 4:32
    Używanie klonów od innych growerów to dobra alternatywa, ale o tym później...
    4:32 – 4:36
    Jest kilka sposób na kiełkowanie nasion,
    4:36 – 4:40
    wielu growerów preferuje kiełkowanie na mokrych ręcznikach kuchennych,
    4:40 – 4:46
    równie dobre jest sadzenie w małym pojemniku z mocno nawilżoną ziemią.
    4:46 – 4:52
    Użyj propagatora z pokrywą utrzymującą wilgotność, pilnuj, aby ziemia była odpowiednio mokra,
    4:52 – 4:57
    nie kładź tacy na zimnym i nieizolowanym podłożu oraz
    4:57 – 5:01
    utrzymuj temperaturę pokojową lub nieco wyższą.
    5:01 – 5:05
    W ciągu 3-4 dni nasiona wykiełkują.
    5:05 – 5:09
    Większość nasion posiada wzkaźnik kiełkowalności w granicach 90%,
    5:09 – 5:12
    czyli z 10 nasion - 9 powinno wykiełkować.
    5:12 – 5:21
    Jeżeli nasiona nie kiełkują oznacza to, że zostały uszkodzone lub były źle przechowywane. Może to być również efekt błędów hodowlanych.
    5:21 – 5:28
    Upewnij się, że medium w którym umieszczać nasiona jest dobrze nawilżone, ale nie przelane.
    5:29 – 5:32
    Z początkiem kiełkowania pojawią się okrągłe listki,
    5:32 – 5:39
    następnie - seria charakterystycznych listków o piłowatych krawędziach blaszki.
    5:41 – 5:51
    Sadzonka będzie potrzebowała około 2-3 tygodni, do rozwinięcia korzeni i liści,
    5:52 – 5:59
    Po upływie miesiąca, sadzonka rozpocznie się szybki wzrost.
    5:59 – 6:04
    To stadium nazywane to FAZA WEGETATYWNA [WEG]
    6:04 – 6:11
    W trakcie WEGA rośliny skonsumują dużą ilość azotu, wydłużą się oraz rozwiną wiele gałązek i liści.
    6:11 – 6:17
    Możesz kontrolować długość tej fazy w zależności jak dużą roślinę planujesz hodować
    6:17 – 6:22
    Niektórzy utrzymują krótki WEG dla otrzymania wielu małych roślin,
    6:22 – 6:26
    inni wolą poczekać dłużej i hodować kilka dużo większych roślin.
    6:26 – 6:30
    Krótka FAZA WEGETACJI to 2-3 tygodni,
    6:30 – 6:34
    Wydłużona FAZA WEGETACJI to 4 i więcej tygodni
    6:34 – 6:44
    Roślina może Wegetować wiele miesięcy, jednak nikt tego nie robi z czysto praktycznych powodów.
    6:44 – 6:48
    Po okresie WEGETACJI nadchodzi faza KWITNIENIA [FLO] Wprowadzenie do uprawy indoor
    6:48 – 6:52
    BUDING, FLOWERING, BLOOMING wszystko oznacza to samo...
    6:52 – 6:58
    W tej fazie kwiaty stają się duże, gęste i zbite,
    6:58 – 7:03
    a klejące włoski z THC powoli pokrywają powierzchnię liści.
    7:04 – 7:08
    Dla większości odmian INDICA FLO trwa 7-8 tygodni,
    7:08 – 7:11
    w przypadku odmian SATIVA jest to trochę dłużej.
    7:12 – 7:16
    Po tym czasie kwiaty są w pełni dojrzałe i gotowe do zbiorów.
    7:16 – 7:25
    W uprawie INDOOR cykl życia rośliny powinien trwać około 100 dni, czyli 3-4 miesiące.
    7:27 – 7:31
    Ilość światła, jaką roślina absorbuje w ciągu jednego dnia to FOTOPERIOD
    7:31 – 7:38
    Podczas kiełkowania i WEG rośliny hoduje się w rytmie 18h światło - 6h ciemność [18/6]
    7:38 – 7:46
    dlatego solidny programator czasowy, utrzymujący FOTOPERIOD jest tak ważny.
    7:46 – 7:54
    Niektórzy stosują w WEGU stałe oświetlenie 24h światło - 0h ciemność [24/0] twierdząc, że roślina zaabsorbuje więcej energii,
    7:55 – 8:02
    przyjmuje się jednak, że świecenie dłużej niż 18h/dzień jest zbyteczne a jedynie zwiększa zużycie energii.
    8:02 – 8:09
    W celu wywołania INDUKCJI w fazę KWITNIENIA FOTOPERIOD zostaje zmieniony na 12h światło - 12h ciemność [12/12]
    8:09 – 8:15
    Symuluje to skrócenie dnia, charakterystyczne dla zbliżającego się końca lata, dające roślinie sygnał do rozwoju kwiatostanów.
    8:15 – 8:22
    Przejście na FLO nie oznacza nic innego, jak zmianę FOTOPERIODU z WEG - 18/6 na FLO - 12/12,
    8:23 – 8:25
    a tym samym INDUKOWANIE zmiany fazy rozwoju rośliny.
    8:25 – 8:29
    FOTOPERIOD FLO [12/12] utrzymywany będzie do końca uprawy, czyli do zbiorów.
    8:30 – 8:33
    Tej zmiany dokonuje się, gdy rośliny osiągną określoną wielkość,
    8:33 – 8:39
    do przejścia na FLO roślina ma mieć ok. 2/3 planowanej wielkości.
    8:39 – 8:43
    Niektórzy growerzy wolą hodować rośliny bardzo duże, inni preferują małe,
    8:44 – 8:52
    uprawa dużych krzaków daje większy plon, jednak ich cykl życia jest dłuższy.
    8:53 – 9:03
    Niski plon małych roślin wymaga hodowania ich większej ilości, jednak cykl ich życia jest krótszy.
    9:04 – 9:12
    Przed zmianą FOTOPERIODU krzaki powinny być wystarczająco duże i silne, aby utrzymać rozwijające się kwiaty.
    9:13 – 9:21
    Ważne jest, aby do roślin nie docierało jakiekolwiek światło w okresie ciemności przez całe FLO.
    9:24 – 9:29
    Wielkość zbioru nie zależy od liczby roślin w growroomie,
    9:29 – 9:35
    zależy bardziej od ilości światła dostarczanego krzakom.
    9:35 – 9:41
    Większość growerów posiada 2 oddzielne pomieszczenia: jedno do WEGENTACJI, drugie do KWITNIENIA
    9:42 – 9:48
    Po okresie wzrostu WEGETATYWNEGO rośliny są przenoszone do pomieszczenia FLO, a ich miejsce zajmują młode sadzonki.
    9:48 – 9:54
    Taki układ pozwala uzyskiwać częste zbiory i w pełni wykorzystać przestrzeń.
    9:54 – 9:58
    Pomieszczenia FLO są większe, aby pomieścić rozrastające się krzaki,
    9:58 – 10:06
    stosuje się w nich różne lampy metalohalogenkowe [MH] w pomieszczeniach WEG sodowe [HPS] w pomieszczeniach FLO.
    10:06 – 10:13
    Marihuana jest rośliną dwupienną, co oznacza, że męski i żeńskie organy płciowe występują na różnych osobnikach.
    10:13 – 10:19
    Płeć rośliny pozostaje nieznana przez cały WEG.
    10:21 – 10:33
    Kwiaty męskie produkują pyłek, który zapyla kwiaty żeńskie, w efekcie powstają nasiona z DNA obu rodziców.
    10:33 – 10:38
    Męskie rośliny stanowią swoiste wyzwanie, ponieważ z zasady są niechciane,
    10:38 – 10:44
    jedynie żeńskie rośliny wytwarzają bogate w THC kwiaty.
    10:44 – 10:54
    Ponadto, topy są zdecydowanie lepsze, gdy są niezapylone, gdyż nie produkując nasion, dają więcej THC Wprowadzenie do uprawy indoor
    10:55 – 11:03
    Męskie krzaki są nie tylko bezużyteczne, stanowią realne zagrożenie dla potencjału żeńskich kwiatów,
    11:04 – 11:11
    dlatego usuwa się je zanim dojrzeją i zapylą żeńskie kwiaty.
    11:11 – 11:17
    Płeć rośliny można rozpoznać krótko po INDUKOWANIU z WEG na FLO,
    11:17 – 11:23
    między ujawnieniem płci, a rozpyleniem pyłku będzie bardzo mało czasu.
    11:23 – 11:30
    Kluczowe jest pilnowanie uprawy, aby nie doszło do rozwinięcia się męskich kwiatów.
    11:30 – 11:37
    Już zanim rośliny rozpoczną kwitnienie namierzanie męskich krzaków jest koniecznością,
    11:37 – 11:42
    każdy odkryty samiec powinien natychmiast zniknąć z uprawy,
    11:42 – 11:49
    z innym wypadku rozwinie grona woreczków z pyłkiem.
    11:50 – 12:02
    Czasem wykorzystuje się męskie krzaki do wytwarzania haszyszu lub oleju, lecz jest to rzadkość (niskie THC).
    12:02 – 12:12
    Tak, jak męski krzak rozpoznasz po woreczkach z pyłkiem, krzak żeński rozpoznać można dzięki białym włoskom.
    12:18 – 12:21
    KLONOWANIE
    12:24 – 12:34
    Ponieważ męskie rośliny marnują cenny czas, zaawansowani hodowcy całkowicie pozbywają się tego problemu stosując KLONY roślin żeńskich.
    12:34 – 12:41
    Klon powstaje przez przycięcie krzaka-matki, rozwija swoje własne korzenie i staje się dojrzałą rośliną, jak sadzonka wyhodowana z nasiona,
    12:41 – 12:45
    posiada on identyczny materiał genetyczny, co roślina, z której został obcięty.
    12:45 – 12:52
    Pobranie klonów z rośliny żeńskiej gwarantuje, że będą one również żeńskie,
    12:56 – 13:01
    a robi się to w fazie WEGENTACJI nie KWITNIENIA.
    13:01 – 13:14
    Hodowca może stworzyć kilka klonów z rośliny, która utrzymywana jest w WEGU lub pobrać je z grupy roślin, które będą indukowane na FLO,
    13:16 – 13:23
    tak czy inaczej, pewne musi być to, że roślina-matka jest na 100% rośliną żeńską.
    13:23 – 13:33
    Problem w tym, że klon może być pobrany zanim roślina zacznie kwitnąć, zaś jej płeć poznajemy dopiero na FLO.
    13:35 – 13:39
    Istnieją dwa sposoby na rozwiązanie tego problemu:
    13:39 – 13:49
    Pierwszym jest wprowadzenie rośliny w fazę FLO, określenie płci, a następnie szybkie przywrócenie fazy WEG,
    13:50 – 13:55
    do której roślina powoli powróci.
    13:57 – 14:03
    Jednak indukowanie krzaka, a następnie przywracanie fazy WEG może skutkować STRESEM.
    14:03 – 14:11
    Lepszą metodą jest pobranie klona z rośliny-matki i wymuszenie na nim indukcji w fazę kwitnienia,
    14:11 – 14:17
    roślina-matka będzie miała tę samą płeć, co kwitnący klon.
    14:23 – 14:26
    Oto sposób, w jaki pobierzesz klony:
    14:26 – 14:30
    Najpierw pokryj ostrze hormonem wzrostu korzeni,
    14:30 – 14:36
    wybierz rozwiniętą i wytrzymałą gałązkę i utnij w połowie między rozgałęzieniami.
    14:36 – 14:43
    Cięcie wykonaj pod kątem, stąd obszar cięcia będzie większy pozwalając wyrosnąć większej ilości korzeni.
    14:44 – 14:50
    Niektóre z liści i odgałęzień warto usunąć, aby łodyga klona była dłuższa.
    14:51 – 14:58
    Wraz z klonem do kostki z wełny mineralnej dodaj hormon wzrostu korzeni,
    14:58 – 15:05
    delikatnie ją ściśnij aby pozbyć się nadmiaru powietrza ze środka.
    15:23 – 15:30
    Wally trzyma takie kostki pod świetlówkami na zalanej wodą tacy z kopułą,
    15:30 – 15:35
    i codziennie je skrapla. Ten okaz ma około 2 tygodni
    15:37 – 15:41
    Ten klon ma mniej niż tydzień
    15:44 – 15:49
    ROZDZIAŁ 2: BUDOWANIE OGRODU INDOOR
    15:52 – 15:58
    Celem udanej uprawy INDOOR jest wierne naśladowanie natury,
    15:58 – 16:05
    deszcz, wiatr, światło i ciemność to cechy środowiska naturalnego, które muszą być odtworzone,
    16:05 – 16:11
    również temperatura i wilgotność muszą być w pełni kontrolowane.
    16:12 – 16:19
    Podstawowe wyposażenie growroom'u to światła, wentylatory, kontrolery czasowe i termometry,
    16:20 – 16:29
    odbłyśniki, odbijające światło folie oraz materiały konstrukcyjne potrzebne do budowy.
    16:32 – 16:38
    Pomieszczenie uprawowe powinno być dobrze zaprojektowane, aby przestrzeń i światło były efektywnie wykorzystane,
    16:38 – 16:40
    a utrzymanie go w czystości nie wymagało zbyt wiele energii.
    16:40 – 16:44
    Zwróć uwagę, że w growroomie używać będziesz dużej ilości wody,
    16:44 – 16:47
    z czasem pojawią się ścieki,
    16:47 – 16:52
    wentylatory mogą hałasować mimo izolacji ścian,
    16:52 – 16:56
    a duży plon będzie pachniał pięknie, ale mocno. Wprowadzenie do uprawy indoor
    16:56 – 17:01
    Jeśli wiesz, że hałas i zapach będą problemem, tym bardziej projekt powinien być przemyślany.
    17:01 – 17:06
    Ściany mogą być podwójnie zaizolowane, duże wentylatory mogą zostać wygłuszone,
    17:06 – 17:12
    a nadmierny zapach usunie specjalny filtr z osprzętem.
    17:12 – 17:21
    Growroom w piwnicy, spiżarni czy garażu to dobry sposób na uniknięcie problemów.
    17:22 – 17:26
    Światło w uprawie powoduje mocne nagrzewanie, co bywa problemem w trakcie lata,
    17:26 – 17:33
    dlatego też piwnice stanowią dobre miejsce do uprawy w domach bez klimatyzacji.
    17:35 – 17:38
    Growroom powinien być sterylny i utrzymywany w czystości,
    17:38 – 17:43
    Usuń zasłony i inne tkaniny z pomieszczenia,
    17:43 – 17:49
    dywan to źródło robactwa i kurzu, koniecznie go usuń lub zakryj.
    17:49 – 17:55
    Przykryj podłogę szczelną folią,
    17:55 – 18:01
    Używanie podstawek i tac to nieuniknione przelania i woda na podłodze.
    18:01 – 18:07
    INDOOR możesz prowadzić w szafce, jak i całej piwnicy,
    18:08 – 18:11
    jednak zasadą jest, aby było to pomieszczenie zamknięte.
    18:11 – 18:19
    To pozwala kontrolować zapach, hałas i światło, jak i symulować odpowiednią temperaturę i wilgotność.
    18:29 – 18:32
    ŚWIATŁO I LAMPY
    18:35 – 18:39
    Światło jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na ilość plonów:
    18:39 – 18:42
    Więcej światła = więcej topów!
    18:42 – 18:48
    Najogólniej rzecz biorąc, w hodowli INDOOR można zebrać ten sam plon z 10 lub 50 roślin
    18:48 – 18:54
    przyjmując tę samą moc wykorzystanego światła.
    18:54 – 19:01
    W związku z tym, liczba roślin wcale nie wskazuje potencjalnej ilości plonów,
    19:01 – 19:07
    gdyż jest on zależny przede wszystkim od ilości światła.
    19:08 – 19:14
    Zwykle domowe żarówki żarowe lub halogenowe nie są odpowiednie dla hodowli roślin,
    19:14 – 19:20
    niedrogie żarówki żarowe sprzedawane jako lampy do uprawy są również nieefektywne,
    19:20 – 19:28
    lampy fluorescencyjne stosuje się do hodowli klonów i sadzonek, jednak wykorzystywanie ich w całej uprawie nie jest zalecane.
    19:28 – 19:36
    Do hodowli w fazie WEGETACJI I KWITNIENIA należy używać lamp HID - wysokoprężnych lamp wyładowczych.
    19:36 – 19:43
    Takie lampy mogą być może najdroższym wyposażeniem growroomu, jednak są niezbędne do uzyskiwania wysokich plonów.
    19:43 – 19:46
    Używa się dwóch typów lamp HID:
    19:46 – 19:49
    metalohalogenkowe [MH] oraz wysokoprężne lampy sodowe [HPS]
    19:50 – 19:56
    oba typy występują w różnych wersjach: od 150W do 1000W.
    19:56 – 20:01
    Im większa moc, tym jaśniejsze światło i większy pobór energii,
    20:01 – 20:03
    Ponieważ jasność mierzona jest w LUMENACH,
    20:03 – 20:06
    żarówki posiadają wskaźnik wydajności LUMEN/WAT,
    20:06 – 20:11
    stosunek ten najpełniej określa jasność i wydajność żarówki.
    20:13 – 20:17
    Ilość wykorzystanego światła jest zależna od wielkości growroomu,
    20:18 – 20:22
    lampy o niskiej mocy będą lepsze dla małych pomieszczeń uprawowych
    20:22 – 20:25
    ponieważ odpijające światło powierzchnie skumuluje jego siłę,
    20:26 – 20:31
    z drugiej strony żarówki dużej mocy marnują się w małych growroomach.
    20:31 – 20:36
    Ta tabela określa zakres powierzchni przy stosowaniu lamp o określonej mocy [1ft ~ 0,3m],
    20:36 – 20:41
    lampa 250W efektywnie oświetli powierzchnię 1,5m2 - 3,6m2,
    20:41 – 20:47
    lampa 400W oświetli 2,5m2 - 6m2,600W oświetli 3,6m2 - 9m2,
    20:49 – 20:54
    1000W żarówka oświetli powierzchnię 6m2 - 15m2.
    20:55 – 21:02
    250W lampą oświetlisz growboxa, kilkoma 1000w lampami ogarniesz piwnicę,
    21:04 – 21:08
    oczywiście im więcej światła dostarczysz, tym większe będą topy twoich roślin.
    21:08 – 21:15
    Eksperci są w stanie wychodować funt stuffu (~450g) z 1000 watowej lampy,
    21:17 – 21:23
    hodowcy używający HYDROPONIKI, są w stanie wyciągnąć nawet więcej.
    21:23 – 21:27
    Lampy metalohalogenkowe [MH] imitują światło słoneczne,
    21:28 – 21:31
    to sprawia, że idealnie nadają się do uprawy,
    21:31 – 21:35
    najczęściej wykorzystywane w fazie WEGETACJI.
    21:35 – 21:39
    Lampy HPS świecą światłem bardziej żółtym,
    21:39 – 21:49
    ponieważ światło z HPS jest słabsze w niebieskim paśmie spektrum, używanie go na WEGU spowoduje wyciąganie roślin.
    21:52 – 21:59
    Z drugiej strony lampa HPS daje ok. 30% więcej światła niż lampa MH o tej samej mocy,
    21:59 – 22:03
    dlatego część hodowców używa na raz obu typów lamp,
    22:03 – 22:08
    najczęściej jednak stosuje się MH w fazie WEG, zaś HPS w fazie FLO
    22:10 – 22:16
    To imituje zmianę barwy światła słonecznego na bardziej pomarańczową, jak pod koniec lata.
    22:16 – 22:23
    Jeśli chcesz stosować jeden typ lampy, wybierz lampę HPS ze względu na jej wydajność.
    22:27 – 22:33
    Balast (statecznik) jest nieodzownym elementem oświetlenia HID, każda lampa musi go mieć.
    22:33 – 22:39
    Lampa HID nie będzie pasowała do zwykłej oprawki [posiada gwint E40].
    22:41 – 22:47
    Lampy 1000W najczęściej podłączone są do oddzielnych obwodów elektrycznych,
    22:47 – 22:52
    używanie innych urządzeń w tym samym obwodzie może spowodować rozłączenie bezpiecznika na danej fazie.
    22:52 – 23:00
    Lampa 1000W oraz 30 wat wykorzystywanych przez balast działają przy natężeniu ok. 8,5A,
    23:01 – 23:09
    w obiegu 15A pozostaje jedynie 6,5A natężenia, którego przekroczenie spowoduje rozłączenie fazy.
    23:09 – 23:18
    Amatorzy powinni pamiętać, że wykorzystanie kilku lamp 1000W spowoduje znaczny wzrost kosztów za energię elektryczną,
    23:18 – 23:26
    w krajach gdzie uprawa jest nielegalna, podejrzanie wysokie zużycie energii może przyspożyć kłopotów.
    23:28 – 23:35
    Aby określić koszt używania lamp HID, sprawdź Twój rachunek za energię elektryczną,
    23:35 – 23:39
    firmy energetyczne posiadają określoną stawkę za 1 jednostkę kW/h (kitowatogodzina),
    23:39 – 23:44
    to koszt zużycia energii przez jedną 1000W żarówkę przez 1 godzinę.
    23:44 – 23:50
    Generalnie ceny te kształtują się między 0,50 pln a 0,60 pln za kW/h [POLSKA/2012]
    23:51 – 23:59
    Zastosuj to równanie: jeżeli koszt to 50gr/kWh, a ty używasz lampy 400W przez 18 godzin, to 1 dzień kosztuje Cię 3,6 zł.
    24:07 – 24:14
    Warto być przeczulonym na punkcie bezpieczeństwa sieci elektrycznej,
    24:14 – 24:19
    wszystkie elementy metalowe powinny być uziemione,
    24:19 – 24:26
    nigdy nie zużywaj większego natężenia prądu niż wskazuje na to bezpiecznik fazy:
    24:26 – 24:31
    jeśli ma 15A, nie przekraczaj tej wartości, albo spowodujesz pożar.
    24:31 – 24:35
    Wskazane jest, aby używać odbłyśników do lamp,
    24:35 – 24:40
    użycie całego dostępnego światła da Ci większy plon.
    24:40 – 24:47
    Uciekające do góry światło jest zmarnowane, stąd lepiej skierować je na rośliny.
    24:48 – 24:56
    Zaplanuj położenie swoje lampy w growroomie i użyj odpowiedniego odbłyśnika lub skonstruuj go sam.
    24:56 – 25:03
    Utrzymuj światło blisko roślin, to da Ci gwarancję, że będą absorbowały najsilniejsze, jasne światło.
    25:03 – 25:09
    Lampy 250W i 400W powinny być oddalone o ok. 30 cm od krzaków,
    25:09 – 25:13
    lampę 1000W oddal na około 50-70 cm.
    25:18 – 25:26
    Skorzystaj ze specjalnych rolek, a wraz ze wzrostem całość podciągniesz w prosty sposób,
    25:26 – 25:32
    alternatywą mogą być podstawki dające ten sam efekt względem źródła światła.
    25:33 – 25:40
    Jeśli światło jest zbyt daleko od krzaka, stanie się on wyciągnięty i słabo rozkrzewiony.
    25:40 – 25:47
    Używaj w growroomie materiałów refleksyjnych lub pomaluj jego ściany na biało,
    25:47 – 25:53
    to pozwoli Ci odzyskać światło odbite i ukierunkować na rośliny,
    25:55 – 26:01
    powierzchnia nie odbijająca światła zmarnuje je zmieniając w ciepło.
    26:09 – 26:11
    WENTYLACJA
    26:18 – 26:23
    Kolejnym ważnym czynnikiem uprawy INDOOR jest cyrkulacja powietrza
    26:24 – 26:31
    rośliny potrzebują dwutlenku węgla oraz odpowiedniej temperatury,
    26:31 – 26:40
    bez odpowiedniej cyrkulacji poziom CO2 będzie niski, a ciepło lamp znacznie podwyższy temperaturę.
    26:43 – 26:47
    Brak CO2 oraz nadmierne ciepło ma zły wpływ na krzaki,
    26:47 – 26:56
    roślinom mogą pomóc generatory CO2, jednak nadal niezbędne jest dostarczanie świeżego i usuwanie gorącego powietrza.
    26:58 – 27:03
    Dodatkowo odpowiednia wentylacja pomoże zapanować nad nadmiernym zapachem w growroomie.
    27:03 – 27:07
    Projektuj swój growroom z myślą o dobrej cyrkulacji powietrza,
    27:07 – 27:12
    najważniejsze, aby w zamkniętym pomieszczeniu wprowadzić ruch powietrza.
    27:13 – 27:17
    Umieść wentylator wdmuchujący nisko przy ziemi po jednej stronie pomieszczenia,
    27:17 – 27:22
    zaś wentylator wyciągający pod sufitem po drugiej stronie.
    27:23 – 27:28
    To najlepszy sposób na pozbycie się rozgrzanego powietrza,
    27:28 – 27:33
    wlot powinien zasysać powietrze z zewnątrz lub z innego pomieszczenia,
    27:33 – 27:38
    wylot powinien być umieszczony tak, aby zużyte powietrze nie wracało do growroomu.
    27:38 – 27:44
    zainstaluj wentylator opatrzony kanałami, a wymusisz cyrkulację,
    27:45 – 27:51
    dodanie dodatkowego wiatraka we wlocie wzmocni przepływ świeżego powietrza.
    27:51 – 27:56
    Jeżeli używasz tylko jednego wentylatora, zainstaluj go na wylocie,
    27:56 – 28:06
    w ten sposób powietrze będzie wysysane, a poprzez ujemne ciśnienie zapach będzie wydostawał się tylko przez wylot.
    28:08 – 28:11
    Zawsze używaj wentylatorów o odpowiednio dopranej mocy,
    28:11 – 28:18
    wskaźnik CFM określi dokładnie, ile stóp sześciennych powietrza dany wiatrak jest w stanie przepuścić w ciągu minuty (1 CFM = 1,699021 m3/h).
    28:18 – 28:23
    Długie i pogięte kanały wpływają negatywnie na efektywność wentylacji określonej wg. CFM,
    28:23 – 28:31
    użyj wentylatora, który będzie w stanie wymienić całe powietrze w mniej niż 5 minut.
    28:31 – 28:36
    System wentylacji może zostać zaprojektowany bez wycinania dziur w ścianach czy suficie,
    28:36 – 28:40
    wentylator umieszczony na podłodze może kierować powietrze kanałem na zewnątrz,
    28:41 – 28:43
    jak również do innego pomieszczenia.
    28:43 – 28:52
    Wycięcie małego otworu w drzwiach pozwoli na wymianę powietrza bez ich otwierania,
    28:53 – 29:00
    możesz skorzystać z nieużywanych przestrzeni znajdujących się w różnych częściach domu.
    29:03 – 29:11
    Dopasowanie wentylatora do klapy stworzy wylot, a świeże powietrze będzie zasysane przez szpary w drzwiach.
    29:12 – 29:15
    Większość growerów zwraca uwagę na kontrolę zapachu wokół uprawy,
    29:15 – 29:19
    dojrzałe topy mogą produkować zapach, który niektórym może wydać się podejrzany.
    29:20 – 29:27
    W małych uprawach może wystarczyć skierowanie wylotu wentylacji w miejsce mało dostępne,
    29:27 – 29:33
    z pomocą substancji neutralizujących, zapach przestaje być problemem.
    29:33 – 29:38
    Inni growerzy preferują 'wyższy stopień' kontroli zapachu,
    29:38 – 29:42
    do zwalczania niechcianych zapachów używają od lat jonizatorów,
    29:42 – 29:48
    urządzeń wytwarzających ozon, który utlenia cząsteczki lotne i niszczy je.
    29:48 – 29:53
    Jonizatory powietrza są całkiem wydaje, jednak dość drogie,
    29:53 – 30:02
    również instalacja może stanowić problem: niektóre z typów jonizatorów wymagają dodatkowej komory mieszającej.
    30:03 – 30:07
    Rozsądną alternatywą dla jonizatorów są filtry węglowe,
    30:07 – 30:13
    być może nie są tanie, ale łatwe w instalacji i proste w użyciu.
    30:15 – 30:18
    Filtr węglowy przyłącza się do wentylatora wydmuchującego,
    30:18 – 30:27
    umieszcza się go gdziekolwiek w pomieszczeniu, a usuwane powietrze przechodzi przez aktywny materiał umieszczony w rdzeniu,
    30:28 – 30:31
    w ten sposób zapach zostaje prawie całkowicie zneutralizowany.
    30:31 – 30:36
    Dobry filtr w zależności od wielkości kosztuje między 100 a 2500 zł,
    30:37 – 30:42
    posiada specyfikację wskazującą powierzchnię jaką jest w stanie obsłużyć,
    30:42 – 30:47
    jak również parametry wentylatora, jaki może zostać do niego podłączony.
    30:47 – 30:54
    Filtry węglowe wyparły jonizatory ze względu na swoją prostotę i efektywność.
    30:56 – 31:06
    Jeśli zapach to duży problem w Twojej uprawie, kontroluj wentylację a jej wyjścia wyprowadź w mało używane miejsca,
    31:07 – 31:11
    w szczególności w ostatnich tygodniach uprawy Wprowadzenie do uprawy indoor
    31:14 – 31:22
    Poza wlotem i wylotem, równie ważna jest cyrkulacja wewnątrz growroomu wprawiająca rośliny w ruch.
    31:30 – 31:30
    Stymuluje to naturalny ruch powietrza na zewnątrz i spełnia 2 ważne funkcje:
    31:30 – 31:36
    Po pierwsze, stały napór powietrza poprawia elastyczność i siłę gałęzi,
    31:36 – 31:43
    przyda się to, gdy pod koniec kwitnienia będą musiały utrzymać duże, napite topy.
    31:44 – 31:48
    Po drugie, 'wiatr' wewnątrz pozwala pozbyć się kurzu i insektów,
    31:48 – 31:53
    pierwszy może zakłócić poprawny wzrost, gdy zbytnio pokryje liście,
    31:53 – 31:58
    zaś w przypadku owadów: bywają dla marihuany niebezpieczne, niektóre śmiertelnie...
    31:58 – 32:03
    stały ruch powietrza nie sprzyja ich zalęganiu.
    32:05 – 32:09
    Odpowiednia wentylacja powinna utrzymywać odpowiednią temperaturę i wilgotność,
    32:09 – 32:14
    najlepiej w przedziale między 40% a 60% (wilgotność).
    32:14 – 32:20
    Nie powinno to być problemem, chyba, że uprawiasz w regionie deszczowym lub suchym,
    32:20 – 32:26
    a jeśli potrzebujesz wsparcia, użyj nawilżacza lub osuszacza powietrza.
    32:26 – 32:30
    Lampa HID generuje znaczną ilość ciepła,
    32:30 – 32:34
    jej rozgrzana żarówka natychmiast zacznie podnosić temperaturę w growroomie,
    32:34 – 32:40
    a jak wiemy, utrzymanie pożądanej temperatury jest największym priorytetem.
    32:40 – 32:46
    utrzymuj ją między 20, a 30 stopni, najlepiej w okolicach 25 stopni.
    32:46 – 32:53
    Gdy lampy są wyłączone temperatura może spać o około 10-15 stopni, lecz nie więcej.
    32:54 – 32:59
    Ekstremalne temperatury wstrzymują wzrost i grożą chorobami,
    32:59 – 33:04
    jeżeli Twoje lampy zbytnio podnoszą temperaturę, to wzmocnij wentylację.
    33:04 – 33:10
    [...podczas montażu poszedł blunt i pomylili linijki Wprowadzenie do uprawy indoor jedziemy dalejWprowadzenie do uprawy indoor
    33:10 – 33:16
    W gorącym klimacie, czy też latem warto pomyśleć o klimatyzacji.
    33:23 – 33:27
    ROZDZIAŁ 3: ZAGADNIENIA INDOOR
    33:30 – 33:33
    WYBÓR MEDIUM UPRAWY
    33:36 – 33:42
    Odpowiednie medium gwarantuje szybki rozrost zdrowych i silnych korzeni.
    33:42 – 33:48
    Korzenie muszą mieć dostęp do wody, jednak medium utrzymujące ją zbyt długo zablokuje dopływ powietrza.
    33:48 – 33:51
    Powietrze jest równie ważne dla korzeni
    33:51 – 33:57
    Najlepiej używać lekkiego, spulchnionego medium, które utrzymuje wodę lecz szybko się drenuje.
    33:57 – 34:02
    Użyj ziemi doniczkowej lub mieszanki bezglebowej,
    34:03 – 34:09
    Takie mieszanki przygotowane z torfu, perlitu i wermikulitu są idealne,
    34:09 – 34:14
    te powszechnie dostępne składniki, są pewne i niedrogie.
    34:14 – 34:20
    Torf świetnie utrzymuje wodę, jednak może stać się zbyt zbity po nawilżeniu,
    34:22 – 34:28
    Perlit i wermikulit spulchniają mieszankę, gotową przyjąć wodę i utrzymać powietrze.
    34:28 – 34:33
    Dostępne w sklepach mieszanki są najczęściej zbalansowane pod wzdględem kwasowości (pH),
    34:33 – 34:39
    nadają się idealnie do uprawy marihuany, są też zazwyczaj bardziej puszyste niż ziema doniczkowa.
    34:39 – 34:45
    Lekkie mieszanki są dużo lepsze, niż ciężkie i zbite, jednak muszą być nawadniane dużo częściej.
    34:45 – 34:55
    Jeżeli szykujesz własną mieszankę użyj torf + perlit [1:1] lub torf + perlit + wermikulit [1:1:1],
    34:56 – 35:02
    domowa mieszanka będzie jeszcze wymagała dodania dolomitu do wyregulowania pH.
    35:05 – 35:09
    Mieszanki doniczkowe często zawierają dodatkowe nawozy,
    35:10 – 35:14
    substancje te zostaną zużyte w kilka tygodni.
    35:14 – 35:18
    Jednocześnie, mieszanki te nie są przygotowane pod uprawę konopii,
    35:18 – 35:23
    z tego względu zalecane są mieszanki jałowe, bez dodatkowych nawozów.
    35:23 – 35:27
    Eliminuje to wszystkie niepotrzebne niespodzianki z nieznaną zawartością,
    35:27 – 35:30
    mieszanki bezglebowe nie zawierają żadnych nawozów,
    35:31 – 35:34
    wszystko jest dodawane przez samego growera.
    35:35 – 35:41
    Ten sposób jest tańszy i bezpieczniejszy niż kupno ziemi bogatej w nawozy.
    35:42 – 35:50
    Niektórzy próbują tworzyć własne mieszanki z ziemi ogrodowej, jednak to bardzo zły pomysł,
    35:51 – 35:56
    w ten sposób w obszar uprawy być może wprowadzamy choroby.
    35:56 – 36:01
    Mieszanki kupowane w sklepach są sterylizowane z tego właśnie względu.
    36:01 – 36:09
    Dodatkowo, raz użyte medium nigdy nie powinno być ponownie wykorzystane.
    36:23 – 36:25
    WODA
    36:29 – 36:35
    Roślina hodowana pod lampami HID na bazie dobrze dobranych nawozów będzie wymagała dużo wody.
    36:35 – 36:39
    Im rośliny stają się dojrzalsze, ich zapotrzebowanie na wodę wzrasta,
    36:39 – 36:43
    większość hodowców podlewa krzaki co 2-3 dni.
    36:43 – 36:50
    Zasadą jest nawilżyć całe medium i zrobić to ponownie, gdy będzie odczuwalnie suche.
    36:53 – 36:56
    Medium, które nie do końca wysycha moża blokować dostęp powietrza,
    36:57 – 37:01
    to utrudnia rozrost korzeni i spowalnia wzrost rośliny.
    37:01 – 37:06
    Medium pozostające suche zbyt długo spowoduje odwodnienie krzaka,
    37:06 – 37:12
    łatwo to rozpoznać: liście i gałązki zaczną opadać do dołu.
    37:13 – 37:17
    Odwodniona roślina szybko odzyska wigor jeśli zostanie szybko i odbicie podlana,
    37:17 – 37:23
    jednak może to spowodować stres i ograniczenie rozwoju rośliny, dlatego należy tego unikać.
    37:23 – 37:29
    Pojawiające się symptomy odwodnienia oznaczają, że podlewanie następuje zbyt rzadko.
    37:29 – 37:34
    Musisz mieć również pewność, że całe medium zostaje równomiernie nawilżone.
    37:34 – 37:43
    Jeżeli używasz doniczek, powierzchnia może stać się zbita i utworzy się dookoła niej szpara,
    37:44 – 37:50
    spowoduje to przepływ wody przez doniczkę z pominięciem wysuszonego medium.
    37:50 – 37:58
    Problem może być rozwiązany przez rozpulchnienie gleby, zatkanie szczeliny wokół doniczki i powolne podlanie.
    38:02 – 38:05
    Większość mieszanek bezglebowych posiada czynniki nawilżające,
    38:05 – 38:10
    pozwala to wydajniej i skuteczniej penetrować mieszankę przez wodę.
    38:10 – 38:15
    Odrobina mysła dodana do wiadra wody da podobny efekt.
    38:17 – 38:25
    Odpowiednia ilość wody powinna wypełnić całe medium, zaś jej niewielki nadmiar powinien wylecieć dołem.
    38:27 – 38:36
    Rośliny powinny być również zraszane. Pozwala to utrzymać powierzchnie liści w czystości.
    38:36 – 38:44
    Może to być robione co kilka dni, jednak najlepiej krótko przed lub po wyłączeniu świateł, aby woda odparowała.
    38:50 – 38:55
    Uważaj, aby nie pryskać wodą na żarówki HID, bo pękną.
    39:01 – 39:05
    Bieżąca woda w większości miejsc jest odpowiednia do hodowli konopii,
    39:05 – 39:09
    pamiętaj jedynie, aby nie była zbyt zimna lub zbyt gorąca.
    39:09 – 39:15
    Chlor zawarty w takiej wodzie nie wpływa negatywnie na wzrost roślin,
    39:15 – 39:22
    a zostawienie jej na jeden dzień w otwartym rezerwuarze sprawi, że chlor odparuje.
    39:22 – 39:28
    Czasami woda, np. ze studni jest bardziej miękka i zasolona,
    39:28 – 39:32
    nie jest ona dobra dla uprawy i nie powinna być używana.
    39:33 – 39:36
    Nierzadko woda z kranu posiada nieodpowiednie pH,
    39:37 – 39:41
    sprawdź jej pH i upewnij się, że wskazana wartość mieści się między 6-8 pH,
    39:41 – 39:47
    W razie konieczności użyj powszechnie dostępnych regulatorów pH.
    39:50 – 39:55
    Woda używana jest również do regularnego wypłukiwania nagromadzonej soli z medium,
    39:55 – 40:02
    pojawia się ona jako efekt uboczny zastosowanych nawozów mineralnych lub zasolonej wody.
    40:03 – 40:09
    Używanie niezasolonej wody i nie przenawożenie są najlepszymi sposobami, by do tego nie dopuścić.
    40:10 – 40:16
    Jeżeli medium nie będzie wypłukane ze soli, stanie się toksyczne dla korzeni,
    40:18 – 40:25
    jest to poważny problem dla amatorów, gdyż rośliny będą wyglądały jakby brakowało im nawozów,
    40:25 – 40:31
    podczas gdy w rzeczywistości korzenie po prostu w ogóle ich nie będą absorbowały.
    40:31 – 40:36
    Growerzy używający nawozów mineralnych powinni przepłukiwać [FLUSH] medium raz lub dwa w trakcie uprawy,
    40:36 – 40:39
    aby mieć pewność, że nie dojdzie do nagromadzenia soli.
    40:39 – 40:42
    Częstsze przepłukiwanie nikomu nie zaszkodzi,
    40:42 – 40:47
    a nie jest niczym innym, jak tylko obfitym podlewaniem.
    40:47 – 40:55
    Użyj wody w ilości: 3 x [objętość doniczki] i powoli zalej ją, aby wypłukać co trzeba.
    41:10 – 41:13
    NAWOŻENIE ROŒŚLIN
    41:16 – 41:21
    Istnieje szereg sposobów karmienia roślin,
    41:21 – 41:26
    medium, takie jak ziema doniczkowa zawiera już w sobie substancje odżywcze,
    41:26 – 41:31
    z drugiej strony, mieszanki bezglebowe są jałowe i wzybyte substancji odżywczych.
    41:31 – 41:37
    Czasami mieszanki te uzupełnia się nawozami zanim rośliny zostaną zasadzone,
    41:39 – 41:45
    w innym wypadku substancje odżywcze aplikowane są w medium wraz z podlewaniem.
    41:46 – 41:52
    Grower może zdecydować się na użycie nawozów mineralnch lub organicznych.
    41:52 – 41:55
    Wielu z nich ma swoje patenty na odżywianie krzaków,
    41:56 – 42:02
    jednak amatorzy powinni użyć mieszanki bezglebowej (torf-perlit-wermikulit),
    42:05 – 42:14
    która jest pozbawiona jakichkolwiek odżywek i dodawać prostych i tanich nawozów mineralnych wraz z wodą.
    42:15 – 42:24
    To metoda tania i prosta, pozwalająca w pełni kontrolować zawartość odżywczą medium.
    42:25 – 42:36
    Używając mieszanki doniczkowej w zasadzie nie znasz ilości i składu substancji w niej zawartych.
    42:36 – 42:43
    Entuzjaści mogą sięgnąć po nawozy organiczne, jednak ich stosowanie nie jest proste.
    42:43 – 42:48
    Nawozy mineralne to silnie skoncentrowane płyny lub rozpuszczalne kryształki,
    42:52 – 42:56
    podczas gdy nawozy organiczne przygotowane są z naturalnych nawozów: guano, mączki rybnej, kostnej, mięsnej, itp.
    42:57 – 43:04
    Nie są tak czyste i proste w użyciu, jak nawozy mineralne, szczególnie w uprawie INDOOR.
    43:05 – 43:10
    Wymagają do tego większej wiedzy na temat ilości, w jakich należy je stosować, dodatkowo... śmierdzą.
    43:11 – 43:18
    Jednak hodowcy je stosujący utrzymują, że otrzymany dzięki nim stuff ma lepszy i łagodniejszy smak.
    43:19 – 43:27
    Tak czy tak, oba rodzaje nawozów dają piękne topy, zaś większość palaczy nie wyczuje żadnej różnicy.
    43:27 – 43:30
    Na liście składników odżywczych potrzebnych roślinie znajdziesz:
    43:30 – 43:35
    azot, fosfor, potas, wapń, magnez, mangan, bor
    43:36 – 43:40
    cynk, siarkę, żelazo, molibden oraz miedź.
    43:40 – 43:46
    Azot, fosfor i potas [NPK] uznaje się za najważniejsze z nich,
    43:46 – 43:51
    gdyż rosnąca konopia zużywa ich w dużych ilościach, szczególnie azot.
    43:51 – 43:54
    Resztę traktować należy jako składniki dodatkowe oraz śladowe,
    43:54 – 43:59
    gdyż zapotrzebowanie na nie jest względnie niskie.
    44:00 – 44:04
    Na opakowaniach nawozów zawsze umieszczone są 3 numery,
    44:04 – 44:07
    nawozy organiczne zazwyczaj posiadają niskie wartości,
    44:07 – 44:12
    podczas gdy skoncentrowane nawozy mineralne mają wartości wysokie.
    44:12 – 44:17
    Te numery odnoszą się do procentowej zawartości 3 podstawowych składników w nawozie.
    44:17 – 44:24
    Mieszanka oznaczona: 15 - 30 - 10 posiada 15% azotu, 30% fosforu oraz 10% potasu,
    44:27 – 44:32
    im bardziej nawóz jest skoncetrowany, tym bardziej musi zostać rozwodniony.
    44:32 – 44:38
    Różne proporcje tych 3 składników odpowiadają na zapotrzebowanie w różnych etapach wzrostu,
    44:38 – 44:45
    Sprawdź na etykiecie jakie inne dodatkowe substancje zawarte są w nawozie.
    44:45 – 44:52
    Część posiada cały zasób rozmaitych składników dodatkowych, inne ich nie posiadają.
    44:54 – 44:59
    Większość growerów podlewa na zmianę raz czystą, raz wzbogaconą nawozami wodą,
    44:59 – 45:06
    Podając ją co kilka dni, co drugie lub trzecie podlewanie dodają odżywek.
    45:08 – 45:11
    Gdy pojawią się oznaki przenawożenia, oznacza to, że dawki są zbyt wysokie,
    45:12 – 45:15
    końcówki liście stają się przypalone i / lub podwinięte.
    45:15 – 45:18
    zatrucie przez przenawożenie może mieć katastrofalne skutki,
    45:18 – 45:21
    i może objawić się dopiero po kilku dniach.
    45:22 – 45:25
    Amatorzy powinni być uważni i powściągliwi.
    45:25 – 45:34
    Eksperymentowanie na grupach kontrolnych i prowadzenie notatek pomoże w ustaleniu optymalnych dawek nawozów.
    45:35 – 45:39
    Młode sadzonki nie będą konsumowały dużych ilości substancji odżywczych,
    45:39 – 45:46
    za to skorzystają z dodatków z hormonem wzrostu, który pobudzi rozwój masy korzeniowej.
    45:46 – 45:51
    Takie dodatki mogą pomóc w rozwoju, ale nie są najważniejsze.
    45:51 – 45:58
    Standardowy zestaw 20-20-20 powinien w pełni zaspokoić potrzeby małych roślinek.
    46:02 – 46:09
    Po kilku tygodniach sadzonka wejdzie w etap szybkiego WEGA i zacznie zużywać dużo azotu.
    46:09 – 46:15
    Użyj tego samego nawozu lub posiadającego odrobinę więcej azotu.
    46:15 – 46:22
    W stadium WEG nawóz powinien posiadać tyle samo lub nieco więcej azotu, co fosoru i potasu.
    46:23 – 46:27
    Podawaj odżywkę co drugie lub co trzecie podlewanie.
    46:28 – 46:37
    W trakcie ostatnich tygodni, podczas KWITNIENIA, krzak zużywa głównie fosfor, zaś o wiele mniej azotu i potasu,
    46:37 – 46:42
    wówczas użyj nawozu o dużym stężeniu fosforu i niskim stężeniu azotu.
    46:42 – 46:46
    Zbyt duże dawki azotu w trakcie kwitnienia spowodują rozrost liści.
    46:46 – 46:51
    Jak wcześniej, podawaj odżywkę co 2 lub 3 podlewanie,
    46:54 – 47:00
    w ostatnich 10-14 dniach uprawy należy odstawić wszystkie nawozy,
    47:00 – 47:04
    i przepłukiwać korzenie tylko czystą wodą.
    47:04 – 47:12
    Zmniejszy to ilość pozostałości po nawozach, które wpływają na walory smakowe wysuszonych topów.
    47:25 – 47:28
    PRZESADZANIE
    47:31 – 47:39
    Przesadzanie to metoda zapewniająca oszczędność miejsca gdy rośliny są małe i dostarczająca im przestrzeni rosną.
    47:39 – 47:48
    Sadzonki lepiej hodować w małych doniczkach (10-20cm). Zmieści się ich dużo, a woda i nawozy nie będą marnowane.
    47:49 – 47:54
    Jednak rosnąca roślina nie powinna być zbyt długo utrzymywana w za małej doniczce,
    47:54 – 48:01
    przerost korzeni może wywołać stres hamujący wzrost, a nawet przedwczesne kwitnienie.
    48:02 – 48:07
    Delikatne wysunięcie korzeni z doniczki wskaże, czy roślina potrzebuje więcej miejsca czy nie.
    48:07 – 48:15
    Gęsta sieć żółto-białych korzeni otaczających całą masę korzeniową wskazuje konieczność przesadzenia.
    48:15 – 48:21
    Roślina powinna być przesadzona zanim pojawi się taka sieć okalająca całą masę.
    48:21 – 48:26
    Sadzonki rosnące w małych doniczkach po około miesiącu będą musiały zostać przesadzone
    48:27 – 48:31
    do większych donic (10-30 litrów). W nich mogą pozostać do końca uprawy.
    48:31 – 48:37
    Wykorzystać można każdy rodzaj pojemnika, o ile jest on czysty i posiada dziury na dnie.
    48:37 – 48:43
    Mniej więcej 4-8 litrów medium to około 30 cm wzrostu rośliny
    48:44 – 48:50
    Przed przesadzaniem zalej obficie doniczkę i odczekaj 10 minut, aby jej nadmiar wypłynął dołem,
    48:50 – 48:56
    w tym czasie przygotuj większą donicę wypełniając ją w 2/3 świeżym medium.
    48:56 – 49:01
    Gdy sadzonka jest gotowa, delikatnie zakryj doniczkę dłonią biorąc łodygę między palce,
    49:01 – 49:07
    odwróć doniczkę i ściągnij ją z masy korzeniowej, a następnie umieść w nowym miejscu.
    49:08 – 49:13
    Wypełnij doniczkę po brzegi, lekko ugnieć i zalej wodą.
    49:25 – 49:28
    CZYSTOŚĆ W GROWROOMIE
    49:31 – 49:38
    W przeciwdziałaniu rozwoju chorób i robactwa, utrzymywanie czystości ma kluczowe znaczenie.
    49:38 – 49:42
    Sukcesywnie zbieraj i usuwaj martwe liście,
    49:44 – 49:49
    wycieraj rozlaną wodę oraz usuwaj nagromadzony kurz i brud.
    49:52 – 50:00
    Stosowanie folii refleksyjnych w całym pomieszczeniu znacznie pomaga w utrzymywaniu czystości.
    50:01 – 50:10
    Regularne mycie pomaga ochronić growroom przed atakiem pleśni, grzyba, robactwa i chorób.
    50:13 – 50:22
    Nie pozwól aby dolne liście dotykały podłoża, może to prowadzić do rozwinięcia się martwicy.
    50:22 – 50:29
    Higiena może mieć kluczowe znaczenie dla udanej, wolnej od chorób uprawy.
    50:43 – 50:46
    ROZTOCZE - PRZĘDZIORKI
    50:48 – 50:54
    oztocza to koszmar hodowcy - bodaj najczęściej spotykany szkodnik w uprawach INDOOR,
    50:54 – 51:01
    ich rozwój może być spowodowany złą wentylacją, wysoką temperaturą i brakiem higieny.
    51:01 – 51:09
    Dobra cyrkulacja powietrza poruszająca krzakami pomoże uniknąć ataku roztoczy.
    51:10 – 51:14
    Utrzymanie temperatury poniżej 24 stopni to również dobry sposób utrzymania ich z dala od uprawy
    51:14 – 51:24
    Nie pozwalaj, aby w growroomie pojawiały się zwierzęta i nie wnoś nic co miało kontakt z innymi roślinami domowymi.
    51:24 – 51:31
    Oprysk zwykłą mieszanką wody z mydłem pomoże w ich zwalczeniu,
    51:32 – 51:36
    pamiętaj, aby opryskiwać dolną stronę liści, na której żyją insekty.
    51:36 – 51:41
    W poważniejszych przypadkach zastosować należy środki owadobójcze,
    51:41 – 51:45
    odpowiednie dla konkretnego rodzaju szkodników.
    51:45 – 51:51
    Również niektóre owady drapieżne, jak biedronki jedzą roztocza.
    51:51 – 51:57
    Unika się jednak stosowania środków owadobójczych, nie są dobre dla roślin dających kochane topy Wprowadzenie do uprawy indoor
    51:58 – 52:07
    Prostym sposobem przeciw roztoczom jest łyżka mydła rozpuszczona w wiadrze wody do oprysku liści.
    52:07 – 52:14
    Można zwiększyć ilość mydła, wtedy jednak użyj czystej wody następnego dnia.
    52:15 – 52:19
    Pamiętaj, aby nie pryskać na topy.
    52:30 – 52:33
    PLEŒŃ
    52:36 – 52:40
    W hodowli należy zwracać uwagę na 2 typy pleśni:
    52:40 – 52:48
    Białą pleśń na liściach, która może pojawić się w każdym stadium i jest wynikiem wysokiej wilgotności,
    52:52 – 52:59
    szarą/czarną pleśń atakującą pod koniec uprawy, gdy topy stają się coraz bardziej zbite.
    53:01 – 53:07
    Ten typ pleśni jest trudny do rozpoznania, gdyż pojawia się najpierw głęboko wśród kwiatów.
    53:07 – 53:13
    Pleśń szara pojawia się również w miejscach uszkodzeń łodygi i gałęzi.
    53:23 – 53:26
    ŚCINKA I SUSZENIE
    53:29 – 53:34
    Znaczna część wysuszonych topów rośnie w 2 ostatnich tygodniach przed ścinką.
    53:34 – 53:38
    Topy nie powinny być ścięte ani za szybko, ani za późno,
    53:38 – 53:42
    znakiem nadchodzącej ścinki są włoski, które stają się bursztynowe,
    53:42 – 53:46
    w tym czasie kwiatostan przestaje się rozrastać.
    53:46 – 53:52
    Gdy większość włosków ściemnieje roślina jest gotowa do HARVESTU.
    53:52 – 54:00
    Niektóre z roślin 'dojdą' szybciej niż inne, również duże i zbite główne topy mogą 'dojść' szybciej niż reszta kwiatów.
    54:01 – 54:05
    Czasami ścina się główne topy, zaś resztę później.
    54:05 – 54:13
    Pozostawienie rośliny zbyt długo może skutkować atakiem pleśni w kwiatach.
    54:16 – 54:18
    Ścinaj gałęzie sekatorem,
    54:22 – 54:25
    następnie zerwij i przytnij liście zanim zaczną schnąć,
    54:25 – 54:31
    TRIMOWANIE jest dużo prostsze, gdy liście są jeszcze sztywne i sprężyste.
    54:31 – 54:40
    Usunięcie liści wiatrakowych oraz przycięcie wystających końcówek liści wokół topów pozwoli rozdzielić ZIARNO OD PLEW Wprowadzenie do uprawy indoor
    54:41 – 54:47
    Takie resztki często wykorzystywane są do robienia haszyszu.
    54:51 – 54:57
    Konopia może być suszona na wiele sposobów, również tak, jak suszy się zioła,
    54:59 – 55:04
    topy umieszcza się na sitach lub podwiesza w ciemnym pomieszczeniu,
    55:04 – 55:08
    konieczna jest przy tym odpowiednia wentylacja usuwająca wilgoć.
    55:08 – 55:15
    W zależności od temperatury, wilgotności i wielkości topów, może to potrwać 2-10 dni.
    55:16 – 55:21
    Nie wysuszone topy nie powinny być zamykane bo spleśnieją, chyba, że będą zamrażane.
    55:21 – 55:29
    W trakcie suszenia, gdy topy są suche na zewnątrz, lecz mokre w środku konieczny może być CURRING.
    55:30 – 55:36
    Aby to zrobić, umieść topy w plastikowej torbie na kilka godzin,
    55:39 – 55:46
    w ten sposób wilgoć ze środka zostanie wyciągnięta na zewnątrz
    55:48 – 55:53
    Niektórzy stosują suszenie i CURRING na zmianę,
    55:54 – 56:01
    jeśli po curringu topy nie będą wilgotne, oznacza, że są gotowe Wprowadzenie do uprawy indoor
    56:01 – 56:04
    a teraz...
    56:04 – 56:10
    zaczynaj INDOOR GROW! Wprowadzenie do uprawy indoor

    Przeczytaj o tym więcej:

    0 0

  2. Post #2
    change the title: An introduction to indoor growing Wprowadzenie do uprawy indoor
    0 0

  3. Post #3
    Naprawde dobra robota !
    0 0

Forum oparte o skrypt vBulletin © Przypominamy iż nasza witryna jest prowadzona w charakterze wyłącznie informacyjnym. Strona prowadzona jest w języku polskim lecz nie propagujemy żadnych działań nakłaniających do łamania przepisów w Polsce. Pozostając na stronie oświadczasz iż znasz treść obowiązującej ustawy antynarkotykowej i wszystkie informacje znajdujące się tu wykorzystasz tylko i wyłącznie jako materiały edukacyjne na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Pliki ciasteczek mogą zostać zapisane zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

Copyright 2010 - 2016 © Forum NasionaKonopi.pl